De feiten op een rij. Hoeveel ken jij er al?

Scheten in bed

Het kan de beste overkomen… je ligt in bed met de man van je dromen. Jullie zijn beiden in dromenland. En ineens word je bruut gewekt door een geknetter. Shit, een scheet. Heeft hij ‘m ook gehoord? Hoe kan dit toch? Terwijl je slaapt ontspannen je spieren, dus ook je kringspier. Een klein pufje of zelfs een grote knal kan daardoor makkelijker ontsnappen. Gelukkig werkt je neus in je slaap ook minder goed.

Schokje

Het gebeurt vaak vlak voordat je in slaap valt. Ineens denk je dat je van een stoepje afvalt of dat iemand je een zetje geeft. Je schrikt wakker van een schok van je lijf. Het is nog steeds niet bekend wat dit vreemde fenomeen veroorzaakt.

Schoonheidsslaapje

Tijdens je slaap maakt je lichaam collageen aan. Dit stofje zorgt ervoor dat je een stevigere huid krijgt. Zorg er dus voor dat je genoeg slaap krijgt!

Alcohol is slecht voor de nachtrust

Vrouwen slapen na alcoholische versnaperingen slechter dan mannen met hetzelfde alcoholpercentage in hun bloed. Je slaap wordt er niet alleen onrustiger door, het wordt ook een stuk korter. Een slaapmutsje kan dus beter een gaapmutsje heten!

Gapen is enorm aanstekelijk

Kijk naar dit filmpje… meer hoeven we niet te zeggen.

De kracht van het denken

Zelfs het denken aan een dutje heeft een positief effect op hart en bloedvaten.

Natuurlijke slaapmiddelen

  • Het eten van een banaan voor het slapengaan kan helpen bij een goede nachtrust. Bananen bevatten een bepaald stofje wat een kalmerende en slaapbevorderende werking heeft. Het zou zelfs helpen tegen snurken. Dus behoefte aan een goede nachtrust (wie heeft dat niet?), drink een bananensmoothie voordat je onder de wol kruipt.
  • Denk aan een stromende waterval. Dan val je gemiddeld 20 minuten sneller in slaap dan schaapjestellers.

De nachtrust van je dromen?

Een gezonde slaaproutine maak je in mini stappen met de Actify app. Je vindt er gewoontes en suggesties voor elke dag, zoals geleide meditaties. Speciaal ontworpen om je te helpen ontstressen en meer te ontspannen. Probeer het doel ‘Beter slapen’ en val in mini stappen steeds beter in slaap.