Een initiatief van Zilveren Kruis

Veelgestelde vragen

1: Deelt Actify mijn gegevens met Zilveren Kruis of derden?

Wij delen je gegevens nooit met Zilveren Kruis of andere derden. Je gegevens zijn veilig bij Actify. Meer hierover lees je in ons privacyreglement.

2: Hoe kan ik mijn account verwijderen?
  1. Inloggen op Actify.nl
  2. Klik op je naam (links bovenin)
  3. Klik op ‘mijn profiel’
  4. In dit scherm kun je klikken op ‘account verwijderen’
3: Kan Actify mijn account voor mij verwijderen?

Nee, wij mogen je account niet verwijderen, omdat wij hiermee jouw privacy kunnen schenden. Daarom mag je zelf je account verwijderen:

  1. Inloggen op Actify.nl
  2. Klik op je naam (links bovenin)
  3. Klik op ‘mijn profiel’
  4. In dit scherm kun je klikken op ‘account verwijderen’
4: Kan ik de MaaltijdMatch recepten-app ook downloaden voor Windows Phone?

Helaas is de MaaltijdMatch recepten-app niet beschikbaar voor Windows Phone. Het is niet duidelijk of en zo ja, wanneer we dit gaan realiseren. Onze excuses voor het ongemak.

5: Heeft de uitslag van de Echte Leeftijd Test of de SlaapLekkerTest invloed op mijn ziektenkostenverzekering?

De uitslag van de test heeft op geen enkele wijze, positief of negatief, invloed op je ziektekostenverzekering.

6: Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling uit de webshop wordt geleverd?

Wij zorgen ervoor dat jij de beste deal hebt: de scherpste prijs. Daardoor duurt het wat langer om het product te leveren. In de meeste gevallen moet het product binnen 1 - 5 werkdagen binnenkomen. 

7: Waar vind ik meer informatie over de Stappen Challenge?

Op deze pagina vind je meer informatie over de Stappen Challenge. 

Heb je vragen? Kijk dan op de pagina met veelgestelde vragen, speciaal voor de Stappen Challenge. Bekijk >

8: Ik heb een nieuwe iPhoneX en zie dat mijn aantal stappen niet klopt. Wat nu?

Het is bij ons bekend dat de rechten van de Apple Gezondheidsapp een tijdje niet goed stonden met de komst van de iPhoneX. Hierdoor kon de Actify Bewegen app het aantal stappen niet ophalen. Inmiddels is dit hersteld, maar het is helaas niet mogelijk de gemiste stappen toe te voegen aan Actify Bewegen.

Over Actify

1: Verdient Actify geld met de webshop?

Door het grote aantal gebruikers en partners van Actify, ontvangt Actify hoge kortingen van leveranciers. Die korting komt volledig ten goede aan de gebruikers van Actify. Actify verdient hier dus niets aan. 

Gebruikers sparen punten bij Actify. Dit is een extra beloning voor de gebruiker. Hij kan zijn punten gebruiken voor een flinke korting op producten uit de webshop. Hierdoor is de webshop een van de voordeligste webwinkels van Nederland. Dit kan de gebruiker checken door de link naar prijsvergelijker Kieskeurig.nl te gebruiken. 

2: Waarom werkt Actify samen met partners?

Actify gelooft in samenwerkingen met experts, partners en autoriteiten om het aanbod zo goed mogelijk in te richten. Er worden natuurlijk kwaliteitscriteria gesteld aan degenen die zich verbinden aan Actify. Dit omvat expertise, achtergrond, certificeringen en opleidingen.

3: Kunnen partners van Actify adverteren op de website?

Nee. Er zijn geen adverteermogelijkheden op Actify. Partners zijn mogelijk wel zichtbaar op de website met een logo, link of vermelding. Hierdoor is zichtbaar wat de bron van de content is of met welke partner Actify een onderdeel heeft ontwikkeld.

4: Hoe vult Actify de samenwerking met partners in?

Actify werkt op diverse manieren samen met partners. Soms worden partners ingehuurd om hun expertise. Het kan ook uitruil in natura betreffen. 

Stappen Challenge met Zilveren Kruis

1: Welke stappenteller kan ik koppelen met Actify Bewegen?

Actify werkt samen met Apple Gezondheid. Omdat niet alle partijen met elkaar (willen) samenwerken, kan Actify niet aan elke stappenteller gekoppeld worden. Om erachter te komen welke wearable/stappenteller nog meer werkt voor Actify: bekijk dan welke wearable je kunt koppelen aan Apple Gezondheid. Zodra dat kan, kan Actify de stappen uitlezen. We geven je daarin geen specifiek advies. Wel raden we je aan om te kiezen voor een stappenteller die jij prettig vindt.

2: Actify Bewegen geeft de volgende melding: “Er heeft zich een probleem voorgedaan, probeer het later nog eens.” Wat moet ik doen?

Check of de internetverbinding werkt en sluit en heropen de app. Helpt dit niet, verwijder dan de app en download deze opnieuw in de Apple Store.

3: Het stappenaantal in Actify Bewegen komt niet overeen met Apple Gezondheid. Hoe kan dat?

Om Actify Bewegen te gebruiken heb je een koppeling gemaakt met Apple Gezondheid. Uit deze data-bron lezen wij jouw stappen uit. Het kost soms wat tijd (lees: maximaal 30 seconden) om je stappen op te halen uit deze bronnen.

4: Het stappenaantal van mijn Apple Watch komt niet overeen met Actify Bewegen. Hoe kan dat?

Vergelijk het stappenaantal van Apple Gezondheid met Actify Bewegen. Is dit aantal gelijk, dan loopt het stappenaantal van de Apple Watch niet goed door met Apple Gezondheid.

Om dit op te lossen ga je naar Apple Gezondheid. Druk op Vandaag, Stappen, Gegevensbronnen. Staat de Apple Watch niet boven aan in de lijst van gegevensbronnen? Wijzig dan de volgorde. Dit doe je als volgt:

Druk op Gegevensbronnen en toegang en daarna op Wijzig. Verplaats de gegevensbronnen door ze ingedrukt te houden. Je kunt ook gegevensbronnen uitschakelen, vink hiervoor de bron aan. Dan druk je op Gereed. Je Apple Watch krijgt nu prioriteit, het resultaat is meestal direct zichtbaar.

5: Mijn stappenaantal voor de dagdoelen komt niet overeen met de missies. Wat nu?

De missies synchroniseren later dan de dagdoelen en het weekoverzicht. Zolang het stappenaantal juist binnen komt, komt alles in orde en staat het aan het einde van de dag goed.

6: Waar zie ik het aantal punten dat ik heb verdiend?

Deze vind je in de onder de tab Meer Actify - in je app. Tik op Mijn Actify-punten. Onderaan vind je het overzicht van jouw punten.

 
7: Waar wijzig ik mijn persoonlijke gegevens?

Deze kan je wijzigen bij onder de tab Meer Actify in je app. Tik op Mijn beloningen en wijzig je gegevens via Mijn profiel.

 
8: Mijn Apple Watch is stuk, wat nu?

Dat is ontzettend vervelend. Wij hebben met Apple afgesproken dat zij je hierin te allen tijde behoren te ondersteunen. We verwijzen je daarom door naar Apple. Mocht je een factuur nodig hebben en deze nog niet hebben ontvangen stuur dan een e-mail naar info@actify.nl

9: Actify Bewegen werkt niet, de stappenteller blijft op 0 staan. Wat nu?

Actify Bewegen maakt gebruik van de data die beschikbaar is via Apple Gezondheid en telt dus zelf geen stappen. Check of de stappenteller van Apple Gezondheid werkt. Er moet verbinding zijn tussen Actify Bewegen en Apple Gezondheid, check bij Apple Gezondheid of je toestemming hebt gegeven aan de app Bewegen.

10: Mijn dagdoelen blijven wekelijks stijgen. Wanneer stopt dit?

Jouw dagdoel stijgt inderdaad wekelijks zodra je die week vijf of meer dagdoelen hebt gehaald. Actify Bewegen daagt je uit om 4000 stappen meer te lopen dan je startdoel. Is jouw startdoel bijvoorbeeld 4000 stappen, dan wordt je einddoel 8000 stappen per dag. Het maximum is 10.000 stappen per dag. Dit maximum geldt vanaf 16 april 2018. Had je al een doel boven de 10.000 stappen? Dit wordt teruggezet naar een dagdoel van 10.000 stappen.

11: Heeft de Actify Bewegen app internet nodig?

Actify Bewegen werkt via een mobiele data of wifi verbinding. Dit is nodig om gegevens van Apple Gezondheid te verwerken. Tijdens het wandelen is internet niet nodig, Actify Bewegen haalt de gegevens op uit Apple Gezondheid zodra er weer verbinding is.

12: Wat als ik een dag niet van wifi / mobiele data gebruik kan maken?

Dat is geen enkel probleem. Als je de app weer opent, berekenen we je stappenvoortgang tot zeven dagen terug. Zorg er dus voor dat je dagelijks (maar in ieder geval één keer per week) je app opent, zo blijft de app actueel.

13: Hoe bepaalt Actify het aantal stappen dat ik op een dag moet zetten?

Je aantal stappen wordt bepaald aan de hand van wat je de afgelopen tijd hebt gelopen (voordat je de Stappen Challenge startte). Dat leest Actify Bewegen uit Apple Gezondheid of Google Fit, waarmee je een koppeling hebt gemaakt. Van het aantal stappen dat je toen al liep, is het gemiddelde genomen. Dat aantal varieert per persoon. Het aantal stappen dat jij moet zetten, is dus bepaald aan de hand van jouw eigen activiteit.

14: Waarom en hoe loopt mijn dagdoel voor een week steeds op?

Met Actify Bewegen ga je stap voor stap meer bewegen. We motiveren je om maximaal 10.000 stappen op een dag te zetten. We helpen we je graag om daar te komen. Natuurlijk op jouw tempo en op jouw niveau. Haal je vijf, zes of zeven keer je dagdoel in een week? Dan wordt je stappendoel verhoogd met 250 stappen. Haal je nul, één of twee keer je dagdoel? Dan wordt je stappendoel verlaagd met 250 stappen. Haal je drie of vier keer je dagdoel? Dan blijft je stappendoel gelijk. Elk gehaald dagdoel is geld waard.

15: Hoe werkt de beloning voor deze Stappen Challenge met Zilveren Kruis en Apple?

Voor elke keer dat je dagdoel behaald is, verdien je € 0,25. Dit zie je direct terug in de app, op het overzicht in je app. Hier zie je meteen het totaalbedrag. Heb je vijf dagen achter elkaar je doel gehaald, dan verdien je een bonus van € 0,75. Bij zeven gehaalde dagdoelen verdien je dus maximaal € 2,50.

Staat jouw totaalbedrag hier niet bij? Neem dan contact met ons op via info@actify.nl.

 

Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen?

Stuur ons dan een bericht. Wij zullen je vraag zo snel mogelijk beantwoorden.
Versturen